Türk Hava Yolları Kriz Yönetimi ve İletişimi Üzerine Önemli İpuçları
Türk Hava Yolları’nda kriz yönetimi ve iletişimi üzerine farklı pozisyonlarda çalışan Mehmet Vasıl Akyürek, havacılık sektöründe ortaya çıkan bilgi boşluğunun spekülasyonlara ve güven kaybına neden olabileceğine dikkat çekti. Özellikle havacılık gibi güvenlik hassasiyeti yüksek bir sektörde, ilk 24 saat, bir krizde her şeyin belirlendiği kritik bir zaman dilimi olduğunu vurguladı.
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin yaptığı araştırmaya göre yolcuların yüzde 88’i uçuş güvenliğine göre tercihlerini belirlediğini gösteriyor. Emekli Havayolu Operasyon ve Satış Müdürü Mehmet Vasıl Akyürek, Türk Hava Yolları’nda çalıştığı dönemde kazandığı deneyimlerle kriz yönetiminin stratejik önemine dikkat çekti.
İlk 24 Saat Kritik Önem Taşıyor
Akyürek, kriz anlarında kamuoyunun bilgiye erişim ihtiyacının her zaman yüksek olduğunu belirtti ve bu süreçte medyanın etkili olduğunu ifade etti. İlk 24 saat içinde yapılan doğru, zamanında ve şeffaf iletişimin önemine vurgu yaptı. Ayrıca, hızlı ve resmi açıklamaların kriz yönetiminde kritik olduğunu ve tüm iletişim kanallarının uyumlu içeriklerle desteklenmesi gerektiğini söyledi.
Akyürek, kriz iletişiminde pilotlar, kabin ekibi ve yer personelinin önemli bir rol oynadığını ve bu ekipler arasında ortak bir dilin bulunmasının hayati öneme sahip olduğunu belirtti. Bu ekiplerin kriz anında güvenli iletişim kurma becerisine sahip olmalarının önemine değindi.
Akyürek ayrıca kriz anlarında doğrudan temas, acil destek hatlarının devreye alınması, havalimanı bilgilendirme ekiplerinin aktif rol alması ve şirket CEO’sundan gelen net mesajların önemine dikkat çekti.