Xiaomi Auto‘nun elektrikli araç piyasasına sunduğu yeni modeli SU7, bu ayın başında Pekin’deki Yizhuang’da bulunan Xiaomi Otomobil Fabrikası’nda düzenlenen bir törenle sahiplerine teslim edilmeye başlandı. Şirketin kurucusu ve CEO’su Lei Jun, ilk etapta dünya genelinde sadece 5.000 adet satışa sunulan bu araçların kapılarını açarak, anahtarlarını bizzat yeni sahiplerine teslim etti. Xiaomi Auto’nun 2024 yılında 100.000 adet SU7 satışı hedeflediği bilgisi ise Xiaomi Grubu Başkanı ve Xiaomi Markası Genel Müdürü Lu Weibing tarafından paylaşıldı.
20 Nisan itibarıyla Xiaomi SU7 siparişlerinin 70.000’i aştığı açıklandı. Şirket, öncelikle Pekin ve Shenzhen şehirlerinde teslimatları gerçekleştirdi ve yakında tüm ülke genelinde teslimata başlanacağı duyuruldu. Lei Jun, SU7 teslimat merkezlerinin şu anda ülke genelinde 29 şehri kapsadığını ve bu şehirlerin elektrikli araç piyasasının ana pazarlarını oluşturduğunu belirtti. 2024 sonuna kadar bu sayının 40 şehre çıkarılması planlanıyor.
Xiaomi yıl sonu hedefini açıkladı, Tesla bile bu kadarına cesaret edemezdi
Xiaomi Auto şu anda 29 şehirde, aralarında Pekin, Şanghay, Guangzhou, Tianjin ve daha birçok büyük şehrin bulunduğu toplam 59 mağazaya sahip. SU7’nin farklı versiyonları olan SU7, SU7 Pro ve SU7 Max, sırasıyla 215.900 yuan (yaklaşık 29.797 dolar), 245.900 yuan (yaklaşık 33.938 dolar) ve 299.900 yuan (yaklaşık 41.391 dolar) fiyat etiketleriyle satışa sunuluyor.
Bu fiyatlandırma, Xiaomi‘nin elektrikli araç pazarındaki rekabetçi konumunu güçlendiriyor ve tüketicilere geniş bir seçenek yelpazesi sunuyor. Lei Jun ve şirket yönetimi, bu yeni modelle elektrikli araç pazarında iddialı bir giriş yaptıklarını ve pazardaki yerlerini sağlamlaştırmayı hedeflediklerini vurguluyor.