Google Drive, PDF Dosyaları için E-İmza İsteklerini Getiriyor

Google Drive Artık PDF Dosyalarında E-imza Taleplerine İmkan Tanıyor

Google, bu yılın başlarında Google Dökümanlar için kullanıcıların resmi sözleşmelere imza talep etmelerine, bunları takip etmelerine ve eklemelerine olanak tanıyan e-imza özelliğini tanıtmıştı. Şimdi ise Google Drive bulut depolama alanında barındırılan PDF dosyalarında da e-imza talep etmek mümkün hale geliyor.

Google’ın e-imza özelliği, Gmail kullanıcısı olmayanlar da dahil olmak üzere birden fazla kullanıcıdan imza talep etmenizi ağlıyor. Özellik sayesinde bekleyen imzaların durumunu görüntüleyebilir, tamamlanmış sözleşmeleri bulabilir, birden fazla e-imza talebi başlatmak için sözleşme şablonlarını saklayabilir ve tamamlanmış sözleşmelerin denetim iznini görüntüleyebilirsiniz.

Google Drive’daki bu ek özelliğin telefon numarası, iş unvanı, şirket ve daha fazlası gibi özel alanları desteklediği de belirtiyor. Bir talep aldığınızda, bir sözleşmeyi masaüstünden veya mobil cihazdan imzalamanız mümkün.

Çalışma alanı yöneticileri, Google Yönetici Konsolu aracılığıyla e-imzaları etkinleştirebilecek veya devre dışı bırakabilecek. Bir departman veya ekip gibi bir organizasyon birimi için değişiklikler yapma olanağı da sağlanıyor. Bir imza isteği başlattıktan sonra bir PDF dosyasının kilitlendiğini ve onu değiştiremeyeceğinizi de unutmamanız gerekiyor. Örneğin, konumunu değiştirmek isterseniz, onu Drive’ınızda düzenleyebilirsiniz.

Google, PDF dosyaları için e-imza desteğini kademeli olarak kullanıma sunuyor. Özellik; Business (Standard/Plus), Enterprise (Starter/Standard/Plus), Essentials ve Enterprise Essentials Plus, Education Plus ve bireysel aboneler dahil olmak üzere belirli Workspace katmanları için kullanılabilir. Tüm uygun kullanıcılara ulaşması ise yaklaşık iki hafta sürecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir