Aktif sürüş yardım sistemleri, insanlara ne kadar mahkum?

AAA’nın gerçekleştirdiği kapsamlı bir testte, yoğun trafikte kullanılan aktif sürüş yardım sistemlerinin ne sıklıkta sürücünün müdahalesine ihtiyaç duyduğu tespit edildi.

Otonom sürüş teknolojilerinin de alt yapısını oluşturan bu teknolojiler, sanıldığı kadar güvenli çıkmadı. Buna göre, sürücü müdahalesi gerektiren “önemli bir olay” ortalama her 9 dakikada bir yaşanıyor. Bu olaylar, sistemin yol koşullarına uygun şekilde tepki veremediği durumlar olarak tanımlanıyor. Yani sürücü eğer dikkatini yoldan ayıracak olursa, muhtemelen ciddi bir kaza yaşama riski oluşuyor.

Bunlar arasında en yenisi trafik sıkışıklığı asistanı. Bu, kısıtlı erişimli otoyollarda düşük hızlı dur-kalk sürüşleri için tasarlanmış, adaptif hız sabitleme ve şerit takip sisteminin bir çeşidi ve genellikle saatte yaklaşık 65 km hıza kadar hıza ulaşır. Ancak yine de, sürücünün durumsal farkındalığını korumaktan sorumlu olduğu “seviye 2” adı verilen bu sistemin yanında neredeyse otonom sürüşe yakın olan “seviye 3” asistanlar da mevcut. Ancak ne var ki tüm bu sistemler testlerden “tam anlamıyla güvenli” sonuçlar alamadılar.

Sürücülere tavsiyeler

AAA uzmanları, sürücü destek sistemlerinin sürücüyü tamamen kenara çekebilecek özelliğe sahip olmadığını vurguluyor. Bu sistemleri kullanırken sürücülerin her zaman direksiyonu kontrol edebilir konumda bulunmaları, telefon gibi dikkat dağıtıcı unsurları minimuma indirmeleri ve öndeki aracı yasal mesafede ve hatta daha uzak mesafeden takip etmeleri gerektiği vurgulanıyor.

Güvendiniz bilgisayarlı sistem hata yaptığında, duruma müdahale edebilecek pozisyonda olmanız modern araçları kullanıp da bu elektronik sistemlere güvenen sürücüler için hayati önem taşıyor.

Related Posts

WhatsApp, yıllardır beklenen özelliği sonunda getiriyor

Dünyaca ünlü anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp, kullanıcıların iletişim deneyimini kolaylaştıracak yeni bir özellikle gündeme geldi. Artık WhatsApp’ta cevapsız aramalara sesli mesaj bırakmak mümkün olacak.

160 oto tamircisi bir araya geldi ‘en kötü 2. el araçlar’ listesi hazırladı: Basit bir onarım bile büyük maliyet

Rusya’daki 160 otomobil tamircisi, sadece arıza istatistiklerine değil, aynı zamanda onarım kolaylığı ve parça maliyetine göre en iyi ve en kötü ikinci el markaları sıraladı. Sonuçlar oldukça şaşırtıcı.

Araç sahiplerini ilgilendiriyor… Bunların takılması zorunlu oldu

Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde değişiklik yapıldı ve C hususiyetleri sınıfındaki araçlara zorunluluk getirildi.

Futbol, atletizm ve kick boks: Robotlar arenada yarıştı

Çin’deki tarihi oyunlarda robotik şirketleri, üniversiteler, araştırma enstitüleri, robot kulüpleri ve meraklıların geliştirdiği 500’den fazla insansı robot yarıştı.

4 tekerleğinizi de kontrol edin: Bu işaret lastiğin ömrünün bittiğini gösteriyor

Aracınızın lastikleri sandığınızdan daha fazla şey söylüyor olabilir. Uzmanlara göre, lastik üzerindeki küçük bir işaret aslında ömrünün dolduğunu ve artık değiştirilmesi gerektiğini gösteriyor. Bu uyarıyı görmezden gelmek ise hem güvenliği hem de cüzdanı ciddi şekilde riske atıyor.

En cimri araçlar belli oldu: 1 damla benzini boşa harcamıyor

Türkiye otomobil pazarında ara liderliğini koruyan, hem tasarım hem de performans açısından sundukları avantajların yanı sıra, düşük yakıt tüketimiyle öne çıkan bu SUV modeller yoğun talep görüyor.