Yıllardır beklenen BioShock 4 oyunu geliştirme sürecinde sıkıntılar yaşıyor. Take-Two ve 2K’nın yaptığı değerlendirme sonucunda oyunun hikayesinde ve yönetiminde büyük değişikliklere gidildiği ortaya çıktı. Oyunseverlerin heyecanla beklediği bu yapım, gelişim sürecinde kritik bir noktada bulunuyor.
BioShock 4’te Orta Sarsıntı
Bloomberg muhabiri Jason Schreier’in haberine göre, BioShock 4, Take-Two ve 2K tarafından yapılan incelemeyi geçemedi. Bu durumun ardından Cloud Chamber stüdyosunun yaratıcı ekibinde önemli değişiklikler yapıldı. Stüdyo başkanı Kelley Gilmore ve yaratıcı yönetmen Hogarth de la Plante görevlerinden alındı ve yayıncılık birimine aktarıldı. 2K’nın stüdyo çalışanlarına daha hızlı ve hareketli olmaları gerektiği yönünde uyarıda bulunması, sektörde işten çıkarmaların yaşanabileceği endişelerine yol açtı.
Aynı zamanda, Bloomberg’a göre, BioShock serisinin ilk oyununun yeniden yapım projesi de askıya alındı. Bu karar, serinin geleceği hakkında soru işaretleri oluşturdu.
Gelişim Süreci ve Beklentiler
BioShock 4 oyununun geliştirilmesi yaklaşık on yıldır devam ediyor. İlk olarak Certain Affinity tarafından 2015 yılında geliştirilen oyun, resmi olarak 2019’da Cloud Chamber stüdyosu tarafından devralındı. Ancak, 2018 ve 2023 yılları arasında projede birden fazla içsel reset olduğu iddia edildi. Geçen yıl stüdyo, işe alımlarla gelişmeyi hızlandırmaya çalıştı ancak net bir ilerleme kamuoyuna duyurulmadı.
2K Games, BioShock’un geleceği için ellerinden gelenin en iyisini yapacaklarını belirtti. Şu anda iyi bir oyunları olduğunu ancak harika bir oyun sunmayı hedeflediklerini söyleyen şirket, stüdyo yönetimiyle yakından iş birliği içinde olduklarını doğruladı.
BioShock serisi, Türkiye’deki oyun tutkunları tarafından da büyük bir ilgiyle takip ediliyor. Bu gelişmeler Türk oyuncuların heyecanını artırırken, oyunun çıkış tarihi ve kalitesi büyük bir merakla bekleniyor.