BYD Türkiye planını değiştirdi

Çinli elektrikli araç devi BYD, Türkiye’de yeni bir fabrika kurma planlarını değiştirerek sürpriz bir karar aldı. Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikaları elektrikli araç üssü haline getirmeyi planlayan BYD, artan talebi karşılamak için yeni bir hamle yapacak.

BYD’nin Türkiye Planlarında Değişiklik

Avrupa’da satışları hızla artan BYD’nin 2024 yılının ilk çeyreğindeki satışları 4 katına çıktı. Bu satışların %38’i şarj edilebilir hibrit modellerden gerçekleşti. Hibrit model talebinin yüksek olması, Çinli devin üretim stratejisini değiştirmesine neden oldu.

Gazeteci Emre Özpeynirci’nin haberine göre, BYD Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikalarda Macaristan’ı BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi yapmayı planlıyordu.

Ancak hibrit modellere olan ilginin artmasıyla, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modeller üretileceği iddia ediliyor.

BYD ayrıca, artan talep doğrultusunda 2026 yılının ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını sunmayı planlıyor.

150 Bin Araç Kapasitesi

Otomotiv sektörünü de etkileyecek olan bu haberi paylaşan Özpeynirci’nin aktardığı bilgilere göre:

“Avrupa stratejisini güncelleyen Çinli BYD, Macaristan ve Türkiye’deki fabrikalarında sadece elektrikli araçlar değil, şarj edilebilir hibrit modeller de üreteceği iddia ediliyor.
Şubat ayında İtalya Torino’da gerçekleştirilen toplantıda, BYD’nin Macaristan’ı sadece BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi olarak düşündüğü konuşulmuştu. Ancak güncel plan, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modellerin üretileceği yönünde.

  • Manisa’daki fabrika Mart 2026’da üretime başlayacak
  • Yatırım tutarı: 1 milyar €
  • Üretim kapasitesi: 150.000 araç
  • Ar-Ge merkezi de planlar arasında

BYD’nin Avrupa’daki satışları yılın ilk çeyreğinde 4 kata çıkarken, bu satışların %38’i PHEV modellerden gerçekleşti.
Artan talep sebebiyle BYD, 2026’nın ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını da sunmayı planlıyor”

Related Posts

Milyarlık zararla ülke ülke geziyor

SGK yöneticileri ‘Kayıtlı Kadın istihdamının Desteklenmesi’ projesi için Hollanda ve İsveç’teydi. SGK 7 ayda yurt dışı gezilerine 4.2 milyon TL harcadı.

Taksilerde yeni dönem! Yıl sonuna kadar süre verildi: Zorunlu hale geliyor

Taksiyle yolcu taşımacılığı yapan mükelleflerin, yıl sonuna kadar birbiriyle bağlantılı çalışan taksimetre ve yeni nesil ödeme kaydedici cihaz kullanması zorunlu olacak.

Borsa İstanbul’da yatay seyir: ABD-Çin görüşmeleri nasıl etkileyecek?

Endeks, saat 13.00 itibarıyla önceki kapanışa göre 4,06 puan ve yüzde 0,04 azalışla 9.275,15 puana geriledi. Toplam işlem hacmi 41,6 milyar lira oldu. Bankacılık endeksi yüzde 1,22 değer kaybederken, holding endeksi yüzde 0,61 değer kazandı. Sektör …

Manisa’da asma yaprağı üzüm üreticisine ek gelir sağlıyor

Dünyanın önde gelen üzüm üretim merkezlerinden Manisa’nın Alaşehir ilçesinde çiftçiler, mayıs ayıyla yeşillenen asmalardaki yaprakları satarak ek gelir elde ediyor.

Büyüyen tehlike

Her fırsatta ifade etmişimdir; 20. Asır 1945-1989 arasında hüküm sürmüş bir zamân dilimidir. Hobsbawn’ın onu Kısa Yüzyıl olarak nitelemesi boşuna değildir. 1989’u esas almamın sebebi ise, 20.Asrı nitelendiren meşhûr Berlin Duvarı’nın yıkılışıdır. Bu sembolik bir değerlendirmedir. Değilse 20.Asrın yıkılışı bu hâdise bir anda olmuş bitmiş değildir. Çöküş, parça parça yaşandı ve hâlen yaşanmakta . 2025, yâni kronolojik olarak 21. Asrın ilk çeyreğinde bile çöküş devâm ediyor. Bunu bana düşündüren

SPK’den kripto platformlarına yeni denetim düzenlemesi

Sermaye Piyasası Kurulu, kripto varlık hizmet sağlayıcılarının faaliyet izni alabilmesi için rezerv kanıtı denetimini zorunlu hale getirdi. Denetimlerde, kripto cüzdanlar ve müşteri varlıklarının birebir doğrulanması şartı getirilirken; süreçler, bağımsız denetçilerle ve rastgele seçilecek tarihlerde yürütülecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir