Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Araç sahiplerini ilgilendiriyor… Bunların takılması zorunlu oldu

Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde değişiklik yapıldı ve C hususiyetleri sınıfındaki araçlara zorunluluk getirildi.

Futbol, atletizm ve kick boks: Robotlar arenada yarıştı

Çin’deki tarihi oyunlarda robotik şirketleri, üniversiteler, araştırma enstitüleri, robot kulüpleri ve meraklıların geliştirdiği 500’den fazla insansı robot yarıştı.

4 tekerleğinizi de kontrol edin: Bu işaret lastiğin ömrünün bittiğini gösteriyor

Aracınızın lastikleri sandığınızdan daha fazla şey söylüyor olabilir. Uzmanlara göre, lastik üzerindeki küçük bir işaret aslında ömrünün dolduğunu ve artık değiştirilmesi gerektiğini gösteriyor. Bu uyarıyı görmezden gelmek ise hem güvenliği hem de cüzdanı ciddi şekilde riske atıyor.

En cimri araçlar belli oldu: 1 damla benzini boşa harcamıyor

Türkiye otomobil pazarında ara liderliğini koruyan, hem tasarım hem de performans açısından sundukları avantajların yanı sıra, düşük yakıt tüketimiyle öne çıkan bu SUV modeller yoğun talep görüyor.

Yapay zeka, sudokuda rakiplerini yenmeyi başaramadı

Yapay zeka konuşurken çok etkileyici olsa da bazı problemleri veya bulmacaları çözerken o kadar da süper olmayabiliyor. Bunun son örneği de, sudoku oyunu…

Mars’tan gelen yeni harika: Perseverance’tan 360 derecelik panoramik fotoğraf

NASA’nın Mars gezgini Perseverance, Mastcam-Z kameralarıyla çekilen ve 360° görüş sunan en net panoramalardan birini gönderdi.