Rubio: NATO’nun varlık nedeni hakkında şüpheliyiz
ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Washington’ın müttefiklerinin ihtiyaç halinde askeri üslerini kullandırmaktan kaçınmasının NATO’nun varlık nedenini tartışmaya açtığını belirtti. Bahreyn’de Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) yetkilileriyle gerçekleştirdiği görüşmelerin ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Rubio, “Eğer bu ülkeler kendi üslerini kullandırma imkanı sunmaya hazır değilse, bu durum tüm ittifakı sorgulanır hale getirir” dedi. Rubio ayrıca, İran’ın Avrupa için ABD’den daha büyük bir tehdit oluşturduğunu ve Avrupa ülkelerinin askeri üslerin kullanımına izin vermemesinin kıta ile ABD arasındaki ittifaka zarar verdiğini ifade etti. Marco Rubio, Tahran ile varılan ön anlaşmaya yönelik ciddi çekinceleri olan bölgesel ortakların desteğini kazanmayı amaçlayan üç günlük Körfez turunu Bahreyn’de…